Saturday, October 26, 2013

40 Minit, 4 Ditikam Di Stesen LRT Gombak dan LRT Melati

4 ditikam dalam masa 40 minit

PruBsn Takaful

Negara digemparkan dengan kejadian bunuh melibatkan 4 orang mangsa dalam masa 40 minit. Penjenayah terbabit dipercayai mempunyai masalah mental. 3 kejadian berasingan itu berlaku di LRT Gombak sekitar Taman Melati

Kejadian itu begitu pantas tersebar di laman sosial Facebook. Semakin hari semakin banyak kes jenayah yang berlaku. Salah seorang mangsa yang maut adalah seorang pelajar kolej swasta. Kes bermula di stesen LRT Gombak. Mangsa seorang lagi adalah Pemilik kedai berusia 60 tahun.

Penjenayah melarikan diri ke Stesen LRT Melati dan suspek melanggar sebuah van penghantar barang. Apabila pemandu van itu keluar untuk melihat vannya, penjenayah ini menikam lelaki berusia 48 tahun itu lalu maut di tempat kejadian.

Seterusnya suspek melarikan diri menuju ke Wangsa Maju dan melanggar sebuah kereta Toyota Hybrid milik seorang pelajar 25 tahun.

Dalam kejadian itu mangsa pelajar Kolej Tunku Abdul Rahman melarikan diri namun dikejar suspek lalu ditikam sehingga maut.

PruBsn Takaful





Semakin hari jenayah makin banyak berlaku. Kes yang melibatkan bunuh juga makin kerap kita dengar di media-media. Yang lebih menakutkan jenayah ini berlaku di kawasan terbuka iaitu kawasan ramai orang.

Stesen LRT Gombak tempat tumpuan ramai orang untuk pergi kerja dan pelbagai urusan lain itu pun boleh berlaku jenayah bunuh ini. Dan lebih menakutkan siapa saja boleh menjadi mangsa.

Saya pasti keempat-empat mangsa ini tidak menyangka akan maut dengan begini. Tiada siapa dapat menjangka apa akan berlaku 5 minit akan datang. Untuk menyekatnya dari berlaku itu diluar kemampuan kita.

Sejauh mana kita bersedia untuk menghadapinya?

Malang tidak berbau. Ianya tidak boleh dijangka. Kita tidak mampu menghalangnya. Tapi kita perlu bersedia untuk menghadapinya.

Dizaman manusia kian hilang perikemanusiaan ini, kita perlu lebih bersedia dan berhati-hati. Risiko ini perlu diuruskan dengan bijak.

Sama-sama kita berdoa agar kita semua sentiasa dilindungi oleh Allah SWT.

Sudahkah anda dilindungi?? Sudahkah anda bersedia menghadapi sebarang kemungkinan??

Sila ambil tahu, kerana Kos Ambil Tahu Adalah PERCUMA!

Mohd Zainuddin Awang
019 920 9923
Executive Wealth Planner
Al-Isra' Associates Sdn bhd

Founder Blog Prudential BSN Takaful Terbaik   





1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...