Thursday, July 31, 2014

Bajet ketat...Utamakan Mana Yang Penting

Sudah ada 'Pelan B'?

PruBsn Takaful Kuantan

Saya sangat bersetuju dengan anda bahawa sekarang ni semuanya mahal dan makin meningkat saban tahun. Itu adalahh realiti kehidupan hari ini.

Oh ya, sebelum tu...Assalamualaikum kepada semua pengunjung Blog Prudential Bsn Takaful Terbaik.

Ramai sekarang ni pasangan berkongsi pendapatan bulanan dan perbelanjaan harian mereka. Malah ada juga yang ditanggung 100% oleh ketua keluarga, bapa atau ibu.

Tidak dinafikan juga orang yang bijak adalah mereka yang merancang masa depan mereka.

Adakah anda sudah ada 'Pelan B' sekiranya semalam kita gagal menyediakan perbelanjaan harian keluarga seperti biasa?

Saya beri anda 2 pilihan. Samada mengharapkan simpati? atau anda sudah ada plan yang dapat menyediakan perbelanjaan untuk mereka untuk 5 hingga 10 tahun akan datang.

Semua orang berhak beralasan tetapi mereka di bawah jagaan kita berhak dilindungi. Ramai yang tak ambil kisah tentang perlindungan takaful. Tetapi seorang BALU dan ANAK YATIM pasti tahu kenapa pentingnya perlindungan takaful.

Sama ada 'Pelan B' yang saya bagi tahu tadi penting atau tidak anda sendiri yang tentukan. Kita hanya merancang Allah yang menentukan. Perancangan Allah jualah yang terbaik.

Jika anda kata bajet anda ketat, cuba muhasabah diri. Kos untuk Takaful serendah RM150* sebulan tetapi kos untuk Rokok RM360 sebulan ( Dunhill 20, RM12 sekotak, purata sekotak sehari )

Tepuk dada tanya IMAN. Malam ni sebelum tidur tenunglah satu-persatu wajah anak dan isteri...tanya diri sendiri. Apa yang bakal anda tinggalkan untuk mereka...selain beban hutang dan kesedihan...

Mohd Zainuddin Awang
019 920 9923
Mujahid Takaful
dinprubsntakaful@gmail.com


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...