Tuesday, January 7, 2014

Kenapa 1 Medical Card Tak Boleh Cover Satu Family?

1 Medical Card 1 Individu
Assalamualaikum dan salam sejahtera. Saya berharap kepada Allah agar tetamu-tetamu VVVIP Blog Prudential BSN Takaful Terbaik sentiasa sihat walafiat dan baik-baik semuanya...Alhamdulillah!

Hari ni saya nak bercerita "Cover Satu Family". Saya mendapat panggilan dari kawan Facebook saya bertanya ada ke tidak pelan takaful yang boleh cover satu family? Ikuti perbualan saya dengan kawan saya tersebut. Saya namakan rakan saya ini sebagai Fauzi ( Bukan nama sebenar )

Fauzi: Din, ada tak pelan takaful Prudential BSN Takaful yang cover satu family?

Saya: Takde la Tuan, 1 Medical Card PruBsn Takaful hanya cover untuk seorang.

Fauzi: Kenapa tak boleh cover satu family ya Din?

Sambil tersenyum saya menjawab

Saya: Tuan ada berapa buah kereta sekarang ni?

Fauzi: Sekarang ni saya ada 3 buah kereta

Saya: Ok, Sekarang saya nak tanya Tuan, boleh ke tak 3 buah kereta Tuan ni guna 1 insurans dan 1 road tax?

Fauzi: Mana boleh Din, sebab model berbeza, tahun berbeza dan cc berbeza.

Saya: Begitulah juga ibaratnya Medical Card PruBsn Takaful ni, Setiap ahli keluarga berbeza umurnya, berbeza jantinanya, berbeza status pekerjaanya dan tahap kesihatannya pun berbeza. Sebab tu setiap ahli keluarga kena ada medical card sorang satu.

Fauzi: Ye la Din, sekarang saya faham...

Alhamdulillah setelah sahabat saya itu faham dengan penerangan saya beliau terus sign up untuk dirinya sendiri, isteri dan 3 orang anaknya. Saya berasa seronok kerana telah membantu 5 orang mengurus dan melindungi mereka sekeluarga,

Saya mementingkan kefahaman dikalangan prospek sebelum mereka bertukar daripada prospek kepada klien.

"Waktu Anda Sakit Kami Buat Anda Lega, Waktu Anda Sihat Kami Buat Anda Gembira"



Mohonlah Medical Card Prudential Bsn Takaful hari ini. Tiba masanya kita mengambil tahu tentangnya.
Jangan takut untuk ambil tahu tentang takaful kerana kos ambil tahu adalah PERCUMA

"Kami Mendengar, Kami Prihatin"



Mohd Zainuddin Awang
019 920 9923
dinprubsntakaful@gmail.com
Executive Wealth Planner
Al-Isra' Associates Sdn bhd

Founder Blog Prudential BSN Takaful Terbaik 

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...