Friday, January 10, 2014

Contoh Caruman dan pelan Prudential BSN Takaful

Pelan Prudential BSN Takaful RM150 Apa Yang Akan Anda Dapat?


Assalamualaikum, salam jumaat. Apa khabar semua tetamu VVVIP Blog Prudential BSN Takaful Terbaik? Alhamdulillah semua sihat-sihat hendaknya.

Ok, saya akan kongsikan contoh pelan dan caruman PruBSN Takaful supaya anda lebih faham.

Ini contoh contoh caruman pelan:

Kelas Pekerjaan: 1 (Guru) - 1 Bermaksud kerja yang kurang risiko seperti guru atau yang bekerja di pejabat. Pekerjaan yang lebih berisiko kebiasaannya kelas 3 & 4 contohnya Polis, Bomba, Tentera, Pemandu kren di atas binaan bangunan yang tinggi dan seumpamanya.
Umur: 30 tahun
Jantina: Lelaki
Caruman bulanan: RM150

Perlindungan
1. Pampasan kematian
2. Pampasan jika di diagnos 36 penyakit kritikal
3. Pampasan kemalangan (kematian / cacat kekal akibat kemalangan) + Bayaran balik rawatan akibat  kemalangan (kecil)
4. Caruman bulanan AUTOMATIK PERCUMA jika di diagnos penyakit kritikal & hilang upaya kekal


Hospital & Medical Card
1. Rawatan PERCUMA di hospital panel di lebih 70 hospital Panel Seluruh Malaysia
2. Termasuk rawatan hospital, pembedahan & rawatan pesakit luar, sebelum masuk & selepas keluar wad
3. Medical Card RM62,500 setahun
4. 100% Full Cover
5. Bilik wad RM200 sehari
6. Elaun harian jika masuk wad RM100


Simpanan
1. Simpanan untuk persaraan
2. Pada umur 55 tahun: RM32,219 (nilai tunai)
3. Pelaburan boleh ditambah bila-bila masa untuk menambah nilai tunai
4. Pelaburan dalam dana yang diluluskan undang-undang shariah
5. Pengeluaran boleh dilakukan pada bila-bila masa, minimum pengeluaran RM500 dan
minimum baki dalam akaun RM1000.


Medical Card 3 Dalam 1

Pelan Medical Card 3 Dlm 1, membantu anda mendapat perlindungan lengkap dgn 3 manfaat dalam 1 polisi.
(Perlindungan Takaful + Medical Card + Simpanan)



"Alhamdulillah dah 1 thn saya sertai pelan ni...memang berbaloi. Saya join sebab saya x tau tahap kesihatan saya dan apa akan jadi pd saya pd masa depan...hanya Allah yg tau. Sy tak risau kalau simpanan saya sikit sebab pelan ni semua dh tersedia dan beri keselesaan serta tak menyusahkan keluarga sy inshaa Allah" - Lan, Kuala Terengganu.

Quotation takaful membantu pelanggan tahu mengenai 2 perkara penting iaitu berapa caruman dan manfaat yang sesuai.


Pelan Prudential Bsn Takaful sememangnya LENGKAP. Jika tidak sakit dan tiada claim dibuat anda akan dapat No Claim Bonus.

Ada pelan takaful caruman bulanan akan hangus begitu saja kerana tiada simpanan dan tiada No Claim Bonus. Pelan Prudential Bsn Takaful ada!


Terima kasih saya sangat menghargai anda kerana habiskan membaca tulisan saya ini, saya harap ia membantu memberi ilmu yang bermanfaat kepada anda inshaa Allah.

Mohonlah QUOTATION PERCUMA anda hari ini.
Jangan takut untuk ambil tahu tentang takaful kerana kos ambil tahu adalah PERCUMA

"Kami Mendengar, Kami Prihatin"



Mohd Zainuddin Awang
019 920 9923
dinprubsntakaful@gmail.com
Executive Wealth Planner
Al-Isra' Associates Sdn bhd

Founder Blog Prudential BSN Takaful Terbaik 

4 comments:

  1. Salam cik Mohd Zainuddin... blh x email kat sy pelan insuran yg paling murah yg sesuai utk saya (39thn non-smoker), isteri (37thn) dan 4 org anak (9,5,4 thn & 7bln).
    terima kasih.
    Cik zam ~ kuantan. (zmshari@gmail.com)

    ReplyDelete
  2. Salam tuan, blh tak emailkan saya quotation utk premium plan bg anak. Berapa minimum saya blh carum untuk per year. Anak (1thn), saya (27), isteri (30), merokok, sihat. Email ke izyan0102@gmail.com. Tk

    ReplyDelete
  3. terima kasih, artikel yang padat. boleh juga ke pawer insurance

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...